13 Şubat 2010

erzincanımızın kurtuluş bayramı

59. Topçu Er Eğitim Tugayı Tarafından Erzincan'ın Kuzey kısmındaki tepeye 7.500 m²'lik bir alana, gönüllü askeri personelin çalışmaları sonucunda Atatürk'ün bu güne kadar yapılmış en büyük portresi işlendi. Bu portre dünyanın ve Türkiyenin en büyük portresidir. Top. Bnb. Yılmaz Bahar komutasında, ressam Mustafa Aydemir'in yaptığı portrenin işlenmesi 17 kişilik teknik ekip, 3000 kişinin çalışması sonucu 9-Eylül-9 Ekim 1982 tarihleri arasında 1 aylık çok kısa ,br zamanda tamamlanmıştır. Atatürk portresinin yapımında 210 ton harç, 600 ton taş, 160 ton kum kullanılmıştır.


bugün ERZİNCANIMIZIN kurtuluş bayramı

10 yorum:

Bizim Gibiler dedi ki...

Uydu görüntüleriyle google earth'den görünen tek Atatürk portresi diye biliyorum.

3prenses dedi ki...

evet sevgili bizim gibiler doğru biliyorsun.biz bunu her dakika rahatça görebiliyoruz.çok şanslıyız.

TATESAL dedi ki...

13 Şubat Kurtuluş Bayramımız Kutlu Olsun!!!!

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Kutlu ve mutlu olsun!!! Erzincan deyince içimde bir yer sızlıyor...Çocukluk yıllarıma gidiyorum...Güzel şehrin, güzel insanlarına selamlar, sevgiler...

aysegokce dedi ki...

slm bugün canlı canlı törenleri izledim. çok güzeldi bende erzincanda oturuyorum 59.topcu tugayının personeliyiz.yani eşim ,,bu yıl geldık çok sevdim erzincanı.az önce payşatıgınız bu resmı görünce erzincanda oturdugunuzu ögrendım çok mutlu oldum.bir blogcu arkadaşımız varmış diye belki daha fazladır tanışmak dilegi ile...

http://aysegokce.blogcu.com/

mehbup dedi ki...

Kurtuluş bayramımız kutlu olsun.Ben de öyle biliyorum.Uydudan görünen yer..

Adsız dedi ki...

bayramınız bayramımız kutlu olsun arkadaşım.sevgılerımle.

TATESAL dedi ki...

İlkaycım giderek çoğalıyoruz bak ayşagökçede erzincandaymış...Benimde sana bir önerim olacaktı.Arkadaşıma yeni bir blog açtım oda ev hanımı eklersen memnun olurum.....
Gökyüzününelleri.blogspot.com...
Hatta birde öğretmen arkadaş var oda burada bilgedemir.blogspot.com
Görüşmek üzere........

Nilgün Komar dedi ki...

canım benim ben çok beğendimmmmmmmmmm................ güle güle kullannnnn.....

Unknown dedi ki...

Sevgili 3prenses Erzincanı'nı çoook severim. Bende özel anıları olan harika şehirdir.

Bahsettiğiniz yeri çok iyi biliyorum. Muhteşem çalışma karşımda görünce nerelere gittim.

Yeşilliklerle çevrelenmiş, yeşilliğin ortasında değerli inciler yaşatır, Erzincan gönlünde.

Kurtuluş bayramımız kutlu olsun.

Güzellikler sizinle olsun, sevgiyle kalın....

 
designed by GeCe for only 3Prenses